Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Tårar är ord från......

Av Terese - 17 augusti 2014 22:41

Hjärtat, som munnen inte klarar av att säga.
Tårar är kroppens sätt att läka, tala och uttrycka sig.

Bara leker med ord, funderar och grubblar över den icke kommande John blund... Var är han när jag behöver hans sand i mina ögon? Tror sägnen säger att hans sand faktiskt är torkade tårar... Om jag minns rätt?!

Tårar och gråten är fin, läste en gång att tårar är en mekanism på att få uppmärksamhet av omgivningen eller ett sätt att ropa på hjälp. Samt som jag nog instämmer, gråt är ett tecken på fysisk eller psykisk smärta.

Men vad är då lyckotårarna, skratt tårarna? Jag lider nog av alla 3 tårfenomen.

1 jag gråter när jag är ledsen inombords. Jag har inte så lätt för att gråta men jag gråter när det behövs och då gråter jag mig igenom allt ordentligt och som min bästa vän sa, du gråter och du somnar tillslut av utmattning eller uttorkning.. Söt är hon, kloka ord!

2. Japp, jag gråter tror folk när jag skrattar... Tårarna sprutar, makeupen rinner i värsta fall och kul har jag dessutom! Men vad säger dom, ansiktet spänns och tårkanalerna trängs när man skrattar... Köper den helt klart!!

3 detta fenomen förstår sig inte folk på med mig... Jag gråter när jag är lycklig, jag kan gråta när jag ser något vackert... Man säger nog ofta att nu får jag lyckotårar. Jag är glad att jag har dom för det bevisar att tårar är inte bara ett tecken på fysisk eller psykisk smärta utan även fysisk och psykisk smärtfritt lycka (lyckorus?)

Jag pladdrar på...

Med lite hopp att John kommer snart så ska jag försöka koncentrera mig på lite sömn nu ? natti natti alla fina rara och underbara...
Och glöm inte att tårar är nödvändigt för att själen ska läka.. Tycker jag..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 18 augusti 2014 23:06


Ja... Världen snurrar och mina tankar med den. Ligger här och funderar... Fingrar på telefonen i brist på sömnlöshet.. John blund glömde visst mig idag med.. Öppnar Google och måste säga att kunskapen och fakta som Google har finns inte och behöv...

Av Terese - 18 augusti 2014 22:28

I don't need a lot of things, I can get by with nothing Of all the blessings life can bring, I've always needed something But I've got all I want When it comes to loving you You're my only reason, You're my only truth I need you like water ...

Av Terese - 18 augusti 2014 10:20


Japp! Jag är helt klart en kontorsråtta med lite av en dammråtta. Med vad ni än gör så googla INTE på dammråtta för det kommer upp massa äckligt om vad dom innehåller! Lite städnoja kommer som följd... Måndag! Kontors-damm-råttan är på pl...

Av Terese - 17 augusti 2014 19:07

Ja... Vad ska man vara? Som fågeln uppe i det blå? Som fisken nere i det djupa? Eller helt enkelt mitt emellan? Vet inte vad jag skulle föredra men just nu är det nog lite mellan fisken och mellan, hängs det med? Det är nog inte alltid bra att var...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards