Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Fågel, fisk eller mitt emellan....

Av Terese - 17 augusti 2014 19:07

Ja... Vad ska man vara? Som fågeln uppe i det blå? Som fisken nere i det djupa? Eller helt enkelt mitt emellan? Vet inte vad jag skulle föredra men just nu är det nog lite mellan fisken och mellan, hängs det med?

Det är nog inte alltid bra att vara "uppe" i det blå! Min egen erfarenhet så kommer verkligheten ikapp en hur man än vrider och vänder så är alltid arslet bak och tur är väl det... Vilket svammel... ? ....

Hemma.... Efter en vecka borta så laddar jag med nya tag och det jag ville komma fram till är att man är uppe i det blå och landar hemma innanför dörrarna och verkligheten slår en som en bitchslap i ansiktet för saker måste tas tag i. Öppnade det där fördömda skåpet med den jäkla hyllan som jag velat rensa ett tag för att bli kvitt minnen och helt enkelt städa bort minnen, trodde jag!! Tårarna sprutade och hur mycket man än vill städa, gnugga men stålull, svinto, trasa, klorin... Ja allt så inser jag att det är inte hyllan som måste skrubbas det är ju mitt hjärta, min själ och det man känner....

10 djuuuupa andetag och det är ikapp en... Fisken kom i det djupa från mitt emellan till det djupa... 10 djupa andetag till... Där!!
Så inser man att det ska rensas och det är rensat och jag mår bra, jag mår bättre än på länge, jag är uppe i det blå igen, en fågel, en skata... Trast... Blåmes... Lite blandad skata-blå-mes-fågel tror jag att jag skulle vara.. Hihi..
Men till saken... Jag trodde det var skåpets fel, eller vet ju det innerst inne och nu är det rensat på det jag ville och även mitt sinne blev lite rensat och tårarna släppte på trycket.

Livet är verkligen ingen repris, det är verkligen något man ska ta tillvara på och det får jag skylla mig själv över att jag inte gjort!! Blir så arg på mig själv över valen i livet ibland. Men livet ändras, livet är en saga, en saga som alltid ska göras till det bästa för det är vad vi alla är värda!

Puss och kram!!

Skåpet är fint på utsidan, även insidan nu.... ?

 
 
Ingen bild

Millan

17 augusti 2014 20:13

Bra skrivet 👍💋💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 18 augusti 2014 23:06


Ja... Världen snurrar och mina tankar med den. Ligger här och funderar... Fingrar på telefonen i brist på sömnlöshet.. John blund glömde visst mig idag med.. Öppnar Google och måste säga att kunskapen och fakta som Google har finns inte och behöv...

Av Terese - 18 augusti 2014 22:28

I don't need a lot of things, I can get by with nothing Of all the blessings life can bring, I've always needed something But I've got all I want When it comes to loving you You're my only reason, You're my only truth I need you like water ...

Av Terese - 18 augusti 2014 10:20


Japp! Jag är helt klart en kontorsråtta med lite av en dammråtta. Med vad ni än gör så googla INTE på dammråtta för det kommer upp massa äckligt om vad dom innehåller! Lite städnoja kommer som följd... Måndag! Kontors-damm-råttan är på pl...

Av Terese - 17 augusti 2014 22:41

Hjärtat, som munnen inte klarar av att säga. Tårar är kroppens sätt att läka, tala och uttrycka sig. Bara leker med ord, funderar och grubblar över den icke kommande John blund... Var är han när jag behöver hans sand i mina ögon? Tror sägnen sä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards